loader-img
loader-img-2
پنج و هفت
user

کتاب مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر - دوره دو جلدی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده
• توضیحات محصول

معرفی کتاب مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر

در نیمۀ اول همین قرن تعداد کمتر از انگشتان دو دست از نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر به فارسی ترجمه شده بود ولی این آزمایش مختصر و پراکنده نمی‌توانست حق مطلب را در مورد شکسپیر، این نمایشنامه‌نویس کم نظیر انگلیسی تبار، ادا کند و و مقام بزرگ او را نشان دهد.طی سی و خورده‌ای سال پیش از انقلاب اسلامی ایران این جانب، ضمن تدریس زبان و ادبیات انگلیسی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، مصمم شدم که تمامی نمایشنامه‌های شکسپیر را به فارسی ترجمه کنم تا روزی یک جا منتشر شود. انجام این امر مهم بیش از یک ربع قرن وقت گرفت. در آن روزها بنگاه ترجمه و نشر کتاب علاقه‌مند شد که این نمایشنامه‌ها را به صورت  تک تک و به تدریج انتشار دهد؛ و شش نمایشنامه از این نمایشنامه‌ها را به چاپ رساند. نشر این آثار ادامه یافت تا این که در سال 1369 انتشارات سروش به استقبال نشر مجموعه نمایشنامه‌های شکسپیر آمد و مقدمات این کار بزرگ فراهم شد.
کل نمایشنامه‌های شکسپیر 36(سی و شش) نمایشنامه می‌باشد که شامل 12 تراژدی، 15 کمدی، و 9 نمایشنامه تاریخی. این جانب کلیه تراژدی‌ها و کمدی‌ها را ترجمه کرده بودم ولی در مورد نمایشنامه‌های تاریخی شکسپیر، چون صرف مربوط به سلطنت شاهان انگلیس و شرح وقایع محلی زمان آن هاست و احتمالا زیاد مورد توجه خواننده ایرانی نخواهد بود، اقدامی نکردم.
در هر صورت، آثاری که انتشارات سروش اقدام به چاپ آن کرده شامل 27 نمایشنامه، یعنی کلیه تراژدی‌ها و کمدی‌های شکسپیر است و چون چاپ 27 شد که آثار در دو جلد انتشار یابد: جلد اول شامل 13 نمایشنامه و جلد دوم 14 نمایشنامه به ترتیب سال های تحریر اصل آثار.

مشخصات کتاب مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر

این کتاب به نویسندگی ویلیام شکسپیر است که به دست علاءالدین پازارگادی ترجمه شده است و متعلق به انتشارات سروش می‌باشد. این کتاب در 1860 صفحه نوشته شده و چاپ شده است. برای تهیه این کتاب می‌توانید از این سایت اقدام کنید.

قیمت کتاب مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر 

قیمت این کتاب خوب در حال حاضر 500،000تومان می‌باشد.

• ثبت دیدگاه
• دیدگاه کاربران
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "کتاب مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر - دوره دو جلدی" می نویسد