loader-img
loader-img-2
پنج و هفت
user
معرفی کتاب « انسان 250 ساله »

درباره کتاب انسان 250 ساله

حلقه دوم از سلسله سخنرانی‌های رهبر انقلاب اسلامی با نام «انسان 250 ساله» به موضوع زندگی سیاسی ـ مبارزاتی امامان معصوم(ع) می‌پردازد.
ایشان طرح کلیدی انسان 250 ساله را در سال 1365 و در کنگره جهانی امام رضا علیه‌السلام تیرماه 1365 مطرح نمودند که تصویری تازه از حرکت ائمه ترسیم می‌نمود. حرکتی یکپارچه و پیوسته به‌سوی مقصدی واحد.
گردآورندگان این کتاب به شوق جمع‌آوری بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره زندگی ائمه این کتاب را پدید آورده‌اند.
انسان 250 ساله شامل پانزده فصل است. نحوهٔ چینش فصل‌ها، ترتیبِ تاریخی زندگی ائمه از دوران پیامبر اعظم تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری است؛ البته بیانات مقام معظّم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است.

نویسنده 

سید علی حسینی خامنه ای فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد حسینی خامنه ای، در سال 1318 شمسی برابر با 1358 قمری در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود. او دومین پسر خانواده بود و زندگی مرحوم سید جواد خامنه ای هم مانند بیشتر روحانیون و مدرسان علوم دینی، بسیار ساده: «پدرم روحانی معروفی بود، اما خیلی پارسا و گوشه گیر [...] زندگی ما به سختی می گذشت. من یادم هست شب هایی اتفاق می افتاد که در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت برای ما شام تهیه می کرد. [...] آن شام هم نان و کشمش بود.» خانه ای که خانواده ی سید جواد در آن زندگی می کردند در یکی از محله های فقیرنشین مشهد بود: «منزل پدری من که در آن متولد شده ام، تا چهار پنج سالگی من، یک خانه ی  60 ـ 70  متری در محله ی فقیرنشین مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیرزمین تاریک و خفه ای! هنگامی که برای پدرم میهمان می آمد -و معمولاً پدر بنا بر این که روحانی و محل مراجعه مردم بود، میهمان داشت- همه ی ما باید به زیرزمین می رفتیم تا مهمان برود. بعد عده ای که به پدر ارادتی داشتند، زمین کوچکی را کنار این منزل خریده به آن اضافه کردند و ما دارای سه اتاق شدیم.» رهبر انقلاب از دوران کودکی در خانواده ای فقیر اما روحانی پرورش یافتند و از چهار سالگی به همراه برادر بزرگشان سید محمد برای یادگیری الفبا و قرآن مجید، به مکتب خانه رفتند و پس از آن در مدرسه ی تازه تأسیس اسلامی «دارالتعلیم دیانتی» ثبت نام کردند و دوران تحصیل ابتدایی را در آن مدرسه گذراندند.

قیمت کتاب 

قیمت کتاب انسان 250 ساله به قلم سید علی حسینی خامنه ای 85000تومان میباشد.

• ثبت دیدگاه
• دیدگاه کاربران
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای "معرفی کتاب « انسان 250 ساله »" می نویسد